תראו מה שצבע יכול לעשות

זה לא סוד. כולם יודעים שלצבעים השפעה פסיכולוגית גדולה מאוד עלינו. יותר נכון – כולם חוץ מאשר לרוב המוזיקאים העצמאים.

בחירת צבע לאתר ולחומרים השיווקיים שלכם

בחירת צבע לאתר ולחומרים השיווקיים שלכם

הגיע הזמן שתתחילו להשתמש בצבעים בצורה מודעת בחומרים השיווקיים שלכם כדי לקדם את מכירות המוזיקה שלכם 

צבעים מתקשרים אצלנו לרגשות, למושגים, לתכונות והם גורם משמעותי בקבלת ההחלטות שלנו ובהתנהגות שלנו.אנשי השיווק והפרסום הפנימו זאת מזמן, והם מקדישים מחשבה רבה לבחירות הצבעים של מוצרים שונים. הגיע הזמן שגם אתם תעשו זאת.

הדברים הראשונים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם פוגשים שקשור לכם, הם בהרבה מקרים החומרים השיווקיים שלכם. (פלאיירים, פוסטרים, עטיפת דיסק, EPK, אתר) הרבה לפני שהם שמעו צליל אחד מהמוזיקה שלכם.

בחירת צבע לאתר ולחומרים השיווקיים שלכם באופן מוטעה, יכולה להעביר להם מסר הפוך ממה שאתם מעבירים במוזיקה, ולגרום להם להתרחק מהמוזיקה שלכם. לא חבל?!

האם המוזיקה שלכם סוערת? מתוחכמת ואלגנטית? משרה שלווה? רומנטית? עליזה? אפלה? אתם יכולים להעביר את המסרים הללו ישירות לתת מודע של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הנה סקירה קצרה על הרגשות והמסרים  שצבעים מעבירים (בסוגריים כתבתי הערות פרקטיות על דרך השימוש בצבעים שונים):

אדום – התלהבות, תשוקה, מהירות, אגרסיביות, סכנה. (אדום הוא אחד הצבעים הכי אינטנסיביים. יותר מידי ממנו הופך התלהבות לתשוקה לסכנה. צריך להשתמש בו במידה)

כחול – אמון, אחריות, תחושת שייכות, קרירות

ירוק – טבע, רעננות, קרירות, צמיחה, שפע, אופטימיות, הרמוניה, רוגע. (אחד הצבעים שהכי "קלים" ונעימים לעין.)

סגול – מלכותיות, אצילות, חכמה, עוצמה, רוחניות,כבוד, יצירתיות וייחודיות. (סגול נדיר בטבע ולכן יותר מידי ממנו מעביר תחושה לא טבעית. להשתמש בו במידה)

ורוד – נשיות, רומנטיות, רכות, עדינות.

חום – יציבות, תחושת בטחון, שגרתיות

צהוב– חמימות, עליזות, שמחה, הומור. (צהוב הוא צבע "קשה" לעין וקשה להסתכל עליו הרבה זמן, במיוחד כשהוא במשטחים גדולים. להשתמש בו במידה)

כתום – עליזות, עליצות וחמימות, אופטימיות, יצירתיות והתלהבות.

שחור – סמכותיות, עוצמה, אלגנטיות תחכום, מסתוריות, רוע, עגמומיות

אפור – פרקטיות, סולידיות, שמרנות, רצינות. (יותר מידי אפור יכול להעביר מסר דכאוני. רקע אפור מבליט צבעים אחרים)

לבן – טוהר, תמימות, זוך וניקיון (לבן יכול גם להעביר מסר של חוסר-צבע וכך להגיש טקסטים)

כמה הערות:

  1. אנו מייחסים כמה וכמה תכונות ומסרים לצבעים, שאינם בהכרח חופפים. יש להזהר בבחירה כדי שלא נשדר מסר שאנו לא מעוניינים בו. למשל האם בעת שימוש בשחור אנו רוצים להעביר מסר של רוע או של אלגנטיות? בבחירת אדום אנו רוצים לשדר תשוקה והתלהבות או סכנה?
  2. התכונות והמסרים הללו שייכים לאסוציאציות של התרבות המערבית. בתרבויות אחרות חלק מהצבעים מתקשרים לתכונות ואיכויות שונות
  3. הדרך לבחירת המסר "הנכון" לצבע עוברת (1) בבחירת יתר הצבעים המשלימים לסכימת הצבעים (2) בדומיננטיות של אותו צבע – האם הוא הצבע השולט בפרסום או אנו משתמשים בו רק כ"כתם צבע". (3) בבחירת טקסט נכון ומתאים, "המכוון" את הלקוחות לבחירת המסר הרצוי לנו.
  4. בחירת הצבע קשורה גם לז'אנר המוזיקלי שלכם. יש צבעים המקושרים לז'אנרים שונים. למשל: למטאל – שחור, אדום-דם, ירוק הסוואה, אפור פלדה; לג'אז: כחול כהה, שחור לבן וכו'. 

תהליך בחירת צבע לאתר ולחומרים השיווקיים שלכם:

הבינו מה התכונות והאיכויות המאפיינות והמייחדות את המוזיקה שלכם. התאימו את הצבעים המעבירים את התכונות הללו לקביעת הצבעים "שלכם" בחומרים השיווקיים שלכם. אפשר להעזר באתרים המסייעים לקבוע סכימות צבעים כמו האתר המצויין הזה 

חשוב לי להדגיש: בחירת צבע לאתר ולחומרים השיווקיים שלכם לא קשורה להעדפות האישיות שלכם ("אני נורא אוהב סגול אז החלטתי שכל האתר שלי יהיה בצבעי סגול") אלא בשאלות שיווקיות, רציונליות ואובייקטיביות ככל הניתן. השאלה העיקרית שאתם צריכים לשאול היא האם הצבעים הללו יעבירו ללקוחות הפוטנציאליים את המסרים התת הכרתיים שאתם רוצים להעביר ויגרמו להם ללקוחות אמיתיים – כאלה שמאזינים למוזיקה שלכם והולכים להופעות שלכם. 

לקריאה נוספת וקשורה מאוד: מיתוג אישי למוסיקאים: מה זה ולמה זה חשוב לקריירה שלכם

בהצלחה!

Comments

  1. רז, תודה על התגובה. 

    חשוב לי להדגיש שהפוסט הזה עוסק בדרכי שיווק יעילות. הוא לא אני מתעסק באסתטיקה, בהעדפות אישיות וכו'. בפוסט אני  גם לא מתייחס לאסוציאציות שיש ל"לקוחות חוזרים" – כאלה שמכירים את המוסיקה או את האומן או את הסאונד האופייני ללייבל מסוים, וכשהם חוזרים הם מצפים לקבל את אותו המוצר בלי שינויים צורמים. 

    השאלה שהפוסט עוסק בה היא מה המסר שמשדרים החומרים הגרפיים/השיווקיים ללקוחות פוטנציאלים שלא מכירים את "המוצר" – המוסיקה, והאם המסר הזה תורם למסרים הכללים של המוסיקה או אולי דווקא להיפך. 

    מעניין לנתח מה המסרים התת הכרתיים שהמעצבים של גרפיקת הג'אז רוצים להעביר כשהם משתמשים הרבה בשחור ובכחול. מעניין גם לבדוק את מי מפסידים בדרך בגלל הבחירה בצבעים הללו ובמסרים הללו. 

  2. רז סקלס says

    תודה !!! אני מתייחס תמיד לעטיפה של דיסק שאני קונה

    יש כמות רבה ביותר של דיסקים שיש בעטיפה שלהם צבע כחול ולא רק מחברת בלו נוט

    מבעס אותי שיש כל מיני פוטושופים לעטיפות מקוריות שפתאום מתגלות לי בצבע אחר ופחות יפה

    אני מוצא את עצמי בירוק, בחור ולפעמים בכחול

    לכל מיני מטרות

    🙂

Speak Your Mind

*

ten + eighteen =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.