כיצד תכשלו כמוסיקאים. חלק ה: תמשיכו לבזבז את הכסף שלכם על הדברים הלא נכונים

מצאתי שיטה איך להתעשר במהירות: אם הייתי מקבל 10 ₪ בכל פעם שמוסיקאי שהגיע אלי לפגישה, אמר לי משהו בסגנון: "אין לי כסף לשיווק/יח"צ/קידום ממומן. הוצאתי את כל הכסף שלי על הפקת האלבום" כבר הייתי מליונר. 

תמשיכו לבזבז את הכסף שלכם על הדברים הלא נכונים

אתם רציניים?

אתם מוציאים עשרות אלפי שקלים ויותר על שעות אולפן, הפקה מוסיקלית, שכירת המוסיקאים הכי  טובים. לפעמים גם מוסיפים שלישיית קולות ליווי, רביעית מיתרים וחמישית אבובים, כדי שהאלבום שלכם ייצא הכי טוב שיש.

והנה יש לכם ביד אלבום מופק לעילא, עם מיטב האומנים, כזה שנשמע מליון דולר במערכות הסטריאו המשובחות (שאין כבר לאף אחד), אבל לא נשאר לכם כלום כדי לקדם את המוסיקה שבאלבום כדי שמישהו בכלל יקשיב לו.

ואז מגיעים הדיונים בסגנון "איך מקדמים את האלבום באפס ₪?", "איך עושים יח"צ עצמאי?",  "באמת צריך להשקיע באתר?" ואיתו גם התסכולים – כי היום בלי תקציב פרסום/שיווק/יח"צ – כלום לא יקרה. 

לקריאה נוספת: שיטת שיווק שכבר לא עובדת #4: הסתמכות רק על שיווק בחינם בפייסבוק

ואתם יודעים מה קיבלתם אחרי כל ההוצאה הענקית הזו, שהשאירה אתכם מרוקני ארנק? שולחן.

כי זו תהיה הדרך היעילה ביותר להשתמש בארגזי הדיסקים שתדפיסו, שיישארו ללא דורש: לשים עליהם מפה ולהפוך אותם לשולחן. לפחות שלא יתפסו מקום בחדר שלכם.

תמשיכו לבזבז את הכסף שלכם על הדברים הלא נכונים

עוד דרך פופולרית על מוסיקאים לבזבז את הכסף שלהם הוא לקנות עוד ועוד ציוד מוסיקה: עוד  גיטרות, אפקטים, פדאלים, פלאגאינים ושאר ירקות.

אז ניוזפלאש! יותר ציוד ויותר גיטרות ואפקטים לא באמת יגרמו לכם להיות מוסיקאים יותר טובים, ולא יגרמו לאדם אחד נוסף להיות אוהד שלכם, ולפסטיבל נוסף אחד להזמין אתכם להופיע.

רוצים עוד ועוד גיטרות? סבבה. לכל אחד מותר שיהיה תחביב איסוף כלשהו. יש כאלה שאוספים ג'וקים, ויש – גיטרות. רוצים לבזבז? בבקשה – תמשיכו לבזבז. זה רק לא קשור בשום צורה אמיתית לקידום הקריירה שלכם, ואם אתם חושבים שכן – אתם משקרים לעצמכם.

אל תבינו אותי לא נכון. יש מקרים שנכון להקליט באולפנים הכי משוכללים ויקרים, שהגיוני לעבוד עם המפיק המוסיקלי הכי "חם" בשוק, שחכם לקנות עוד אפקטים ופלאגאינים.

אבל זה נכון רק אחרי שתהיה לכם תוכנית עבודה לקידום הקריירה שלכם, ותבינו שלהשקיע בכל הנ"ל יהיה הדבר הכי נכון לכם לעשות עכשיו.

כי השאלה אולי הכי חשובה שתצטרכו לשאול את עצמכם שוב ושוב במהלך הקריירה המוסיקלית שלכם תהיה:

מה ההוצאות שהכי יקדמו אותי עכשיו להגשמת המטרות שלי ולקידום הקריירה שלי?

שימו לב לשתי המילים הקטנות "עכשיו" ו "שלי". אלה מילות המפתח.

אתם תמיד צריכים לשאול את עצמכם מה ההוצאה שתעשה את השינוי הכי גדול עכשיו ותקדם אותי עכשיו הכי טוב במעלה הקריירה לכיוון המטרות שלי.  

ואם התשובה היא "כן! צריך עכשיו לקנות את הגיטרה השמינית, כי זה מה שיקדם אותי בקריירה שלי" – אז בבקשה – קנו את הגיטרה השמינית.

ואם התשובה היא "כן! שכירת שירותיו של המפיק המוסיקלי הכי יקר בחצי הכדור הצפוני היא ההוצאה הכי נכונה עכשיו ותקדם אותי הכי הרבה לכיוון הגשמת המטרות שלי והקריירה שלי" – סבבה – שכרו את שרותיו של אותו מפיק מוסיקלי.

אבל אם אפילו אין לכם מושג מה המטרות המוגדרות שלכם לקיום הקריירה (ולא – להיות Reach & famous זו לא ממש מטרה מוגדרת מספיק…), או אם אין לכם עדיין קהל להשמיע לו את המוסיקה ואין לכם מושג איך יוצרים את הקהל – אז אל תמשיכו לבזבז את כל כספכם על הפקה מטורפת של אלבום – קחו יועץ עסקי.

ואם הדבר שהכי נכון לכם לעשות עכשיו הוא לעשות קידום ממומן בפייסבוק/אינסטגרם – קנו קורס.

ואם יש לכם שירים מצוינים אבל הקול שלכם הוא לא מספיק טוב – תשקיעו בפיתוח קול.

ואם משהו בשירים שלכם לא מספיק עובד – אז לפני האלבום, עשו קורסים לכתיבה.

ואם הדבר שהכי חשוב לקריירה שלכם עכשיו זה שיהיו עליכם אייטמים בעיתונים – קחו יח"צ מקצועי.

העיקר שלא תמשיכו לבזבז את הכסף שלכם על הדברים הלא נכונים בזמן הלא נכון. כי זה מתכון בדוק לכישלון.

**

תזכורת: הנה הפרקים הקודמים של המדריך:

כיצד תכשלו כמוסיקאים : המדריך לכל הדרכים הבטוחות להכשל

דרך בטוחה להכשל מס' 1: חכו לאביר על סוס לבן שיופיע ויקדם את הקריירה שלכם  

דרך בטוחה להכשל מס' 2: תהיו פרפקציוניסטים

דרך בטוחה להכשל מס' 3: תהיו קמצנים בקידום הקריירה שלכם

דרך בטוחה להכשל מס' 4: תמשיכו לאמץ דפוס חשיבה קורבני

בהצלחה!   

Speak Your Mind

*

11 − 6 =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.