אתם רציניים? אין לכם עדיין אתר?

בחודש החולף התעסקתי לא מעט עם ענייני החשיפה הבינלאומית.

בין היתר, העברתי את  פרטי כל מועמדי החשיפה לג'אז ולמוסיקה עולם ל-6 חברי הועדה האומנותית שבוחרת את ההרכבים שישתתפו השנה בחשיפה.

זה היה כיף גדול לסקור 188 הרכבים מתחום הג'אז ומוסיקת העולם ולהבין כמה כשרון יש בארץ הקטנה והבעייתית שלנו.

אבל דבר אחד תפס את תשומת ליבי ותסכל אותי מאוד:

לכ-40% מההרכבים אין אתר! 

ליותר מ-80 מההרכבים שהגישו מועמדות להופיע בחשיפה לג'אז ועולם הפנו לדף הפייסבוק או לדף הבאנדקמפ שלהם, או לאתר WIX חינמי או השאירו את המשבצת ריקה. אין אתר למוסיקאים

אחרי שהתגברתי על התדהמה והתסכול הראשוניים, החלטתי לבדוק מה המצב בהגשות של החשיפה לאינדי ורוק, שם הגישו מועמדות 293 הרכבים.

המצב בהרשמה לאינדי ורוק היה אפילו גרוע יותר:

לכ- 60% מההרכבים אין אתר!

תגידו, אתם רציניים?? ככה אתם מנסים להצליח בתעשיית המוסיקה העולמית והישראלית – בלי שיהיה לכם אפילו אתר??

לאלה מביניכם שיש כבר אתר (כל הכבוד), אני מציע לעבור לפוסט הזה:

שיפוץ אתר למוזיקאים: המדריך (הכמעט) מלא לעדכון ושיפוץ אתר שיקדם אתכם

אם אתם עדיין פה, סימן שאתם נמצאים בחרת מאות המוסיקאים וההרכבים, שמשלים את עצמם שיוכלו להצליח בלי שיהיה להם אתר. במיוחד בשבילכם, הנה:

9 מההתנגדויות והשאלות הכי נפוצות אצל מוסיקאים בעניין אתר למוסיקאים והתשובות שלי להן:

1.  אני מכיר אומנים מאוד מוכרים שהצליחו למרות שאין להם אתר למוסיקאים

אני מכיר אומנים מאוד מוכרים שהצליחו למרות שאין להם אתר למוסיקאים - אתר למוסיקאים

נו.. אז מה? אני גם מכיר מוסיקאים שהצליחו ואין להם דף פייסבוק ואפילו לא מייל, אז זה אומר שאתם תצליחו בלי דף פייסבוק ובלי מייל?

מוסיקאים יקרים, העולם השתנה, ותעשיית המוסיקה השתנתה יחד איתו.

אז נכון, בעבר אולי אתר למוסיקאים לא היה MUST כדי להצליח. אבל היום, זה חובה, בטח לאומנים שנמצאים בתחילת דרכם.

אולי יעניין אתכם גם: אתר או דף אומן בפייסבוק?

 

2.  מה כ"כ חשוב באתר? העיקר שיש מוסיקה טובה!

העיקר שיש מוסיקה טובה! אתר למוסיקאים

נכון, מוסיקה טובה – זה חובה. בלי שתהיה לכם מוסיקה טובה לא תצליחו לאורך זמן.

אבל מוסיקה טובה היא כבר ממש לא תנאי מספיק להצלחה בעולם המוסיקה. כללי התעשייה וציפיות אנשי התעשייה דורשים מכם התנהלות מקצועית. אתם לא חיים לבד עם החוקים והכללים שלכם. אתם מנסים להצליח בתוך תעשיית המוסיקה, והתעשייה מצפה מכם שיהיה לכם אתר.

 

3.  יש לי דף פייסבוק/באנדקמפ/ערוץ יוטיוב. היום זה מספיק, לא?

יש לי דף פייסבוק/באנדקמפ/ערוץ יוטיוב.

אז זהו שממש לא.

כל אחת מהפלטפורמות האלה מספק רק חלק מהצרכים של אנשי התעשייה ואנשי התקשורת בהתנהלות מולכם.

אנשי התעשייה ואנשי התקשורת יצטרכו מכם את כל האלמנטים הבאים או חלק מהם: קליפים של וידאו מהיוטיוב, תמונות בהיי רזולושן, ביו (קצר/ארוך), קטעי עיתונות וציטוטים, מוסיקה להורדה, מוסיקה בסטרימינג, מפרט טכני, תרשים במה ועוד.

אנשי התעשיה ואנשי התקשורת הם אנשים מאוד עסוקים, ורוב הסיכויים שאם לא יהיה להם את כלל החומרים האלה בהישג יד, הם לא יתחילו לחפש אותם ברחבי האינטרנט, ואולי אפילו לא ירדפו אחריכם בטלפון או במייל להשלמת החוסרים.

אלא אם אתם ביונסה. בביונסה אני בטוח שהם כן ישקיעו את הזמן הזה.

אם לא תספקו להם את כל הדרוש להם בצורה מרוכזת, הם פשוט יעברו הלאה, למוסיקאים אחרים, שכן מתייחסים לביזנס של המוסיקה ברצינות.

 

4.  יש לי אתר למוסיקאים, כזה חינמי ב Wix או באנדקמפ – גם זה לא מספיק?

אתר למוסיקאים חינמי ב Wix או באנדקמפ  מספיק?

לא.

תחשבו מה הרושם הראשוני שאתם מעבירים.

האתר שלכם הוא כרטיס הביקור המקצועי שאנשי תעשייה ואנשי תקשורת רבים פוגשים בהיכרות הראשונה אתכם.

והרושם הראשוני שאתם נותנים להם הוא אתר חינמי שמהבהבות מעליו נורות אזהרה:

"שימו לב!! אנחנו לא מקצועיים ולא מאמינים בעצמנו. ראו הוזהרתם!"

למה שאנשי המקצוע בתעשיית המוסיקה ירצו לעבוד דווקא אתכם – הלא מקצועיים – אם יש כל כך הרבה תחליפים אחרים שכן משדרים מקצועיות?

אתם באמת מצפים שמועדונים ופסטיבלים ישקיעו בכם ו"יהמרו" עליכם ויזמינו אתכם להופיע אצלם, ושסוכני אומנים ומנהלים מקצועיים ירצו לעבוד אתכם, כששאתם לא מוכנים להשקיע בעצמכם אפילו את סכומי הכסף הממש לא גדולים, שנדרשים כדי שיהיה לכם אתר מקצועי?

למה שאנשי המקצוע בתעשייה ישקיעו בכם – בכספם, מזמנם או מזמן הבמה המוגבל שיש להם לחלק – אם אתם לא מוכנים להשקיע בעצמכם כלום – אפילו לא באתר משלכם?

 

5.  באמת לא בוחרים הרכבים לפסטיבל או למועדון רק בגלל שאין להם אתר למוסיקאים?

לגמרי.

למפיקי פסטיבל יש עשרות ולפעמים מאות הופעות בתוך מספר ימים. למועדונים יש עשרות הופעות בחודש.

הדבר האחרון שהמפיקים של המועדונים והפסטיבלים צריכים זה שכל ההפקה תתקע בגלל להקה שצריך לרדוף אחריה כדי לקבל את החומרים השיווקיים הנדרשים או את המפרט הטכני.

לאנשים האלה אין זמן שנדרש להקדיש להשיג את החומרים החסרים מלהקות שלא מתנהלות בצורה מקצועית.

יותר מזה, אם ישר על ההתחלה, הרושם הראשוני שהלהקה עושה הוא רושם חובבני – ולהיעדר האתר חלק נכבד ברושם הזה – אז לאנשי התעשייה יידלקו נורות האזהרה – שמדובר בלהקה לא מקצועית שלא יודעת מה נדרש ממנה בשנת 2017, והסיכוי שהם, אנשי התעשייה, ייתקעו בשל כך, הוא גדול.

אז אלא אם כן אתם פשוט מדהימים, ייחודיים ועוצרי נשימה, ואין לכם שום תחליף, מנהל הפסטיבל הסביר יחליט לעבור הלאה – לרדת מהחובבנים ולהתמקד במקצוענים.

אח"כ, כשכל ההפקה תתעכב או תיתקע בגלל להקת חובבים כזו או אחרת – אליו יבואו בטענות – ובצדק.

אולי יעניין אתכם גם: 4 דברים שאתם חייבים לעשות לפני שתתחילו לבנות קריירה מוזיקלית (רמז: אתר הוא אחד מה-4) 

 

6.  זה לא הוגן!

נניח. נו? אז מה? אלה הדרישות היום

 

7.  אולי מה שאתה אומר נכון רק ללהקות שמנסות לפרוץ לחו"ל?

אני מודה, בהתנגדות הזו יש מעט צדק. הקריטריונים בתעשיית המוסיקה הישראלית הם באמת יותר מפגרים ויותר חובבניים יותר ממקומות אחרים בעולם. ולכן גם פחות מקפידים על אתר כאלמנט חובה אצל כל להקה.

אבל זה מצב שמשתנה במהירות.

אפשר לראות שהדרישה להתנהלות מקצועית הופכת להיות יותר ויותר משמעותית בתעשייה בישראל, וסביר להניח כי בעוד זמן קצר, יצפו מכל האומנים והלהקות שיהיה להם אתר איכותי ופעיל.

אבל יותר מזה – המטרה שלכם אינה להיות כמו כולם, בטח לא להיות חובבנים כמו כולם. המטרה שלכם לבלוט לעומת הלהקות והאומנים האחרים.  

ואת זה תעשו גם באמצעות הקמת אתר משלכם.

 

8.  איך כל זה קשור לאנשי התקשורת?

קודם כל – גם אנשי התקשורת עמוסים על מעל לראש, ולכן יעדיפו לקדם מי שמתנהל מולם במקצועיות ולא בחובבנות.

שנית, חלק בלתי נפרד מעולם התקשורת הוא שיש בו מעט בלת"מים, שאם תשכילו לנצל אותם – תצאו נשכרים.

ישנם המון אייטמים שנופלים מסיבות שונות בדקה ה-90, ואם תהיו מוכנים עם כל החומרים במצב שליפה – יש סיכוי שתזכו באייטמים.

יכול לספר לכם על מקרים לא מעטים שנפתחה הזדמנות כזו ללהקות ואומנים בדקה ה-90, והם בזבזו אותה – כי באותו הזמן הם בדיוק לא היו זמינים – בחדר חזרות, בתור בחו"ל, או סתם ישנים אחרי איזה לילה לבן.  

אם אותם להקות היו מספקות מבעוד מועד לאנשי התקשורת לינק לדף שמרכז את כלל החומרים שלהם,  האייטם לא היה נופל למרות שהאומנים לא היו זמינים באותה השנייה.

 

9.  מה עם הקהל שלנו? כולם נמצאים בפייסבוק!

נכון, כולם היום נמצאים בפייסבוק ולכן אתם צריכים דף אומן בפייסבוק.

  • אבל רק באתר משלכם תוכלו לנתב את הקהל שלכם לפעולה שחשובה לכם – לקנות דיסק חדש, לצפות בקליפ האחרון שלכם, להרשם לרשימת דיוור וכו'
  • רק באתר משלכם תוכלו ליצור חנות ובה תמכרו את המוסיקה שלכם לאוהדים שלכם בלי מתווכים שגוזרים קופונים
  • רק באתר משלכם תוכלו לבנות את המותג והתדמית שלכם.
    קשה עד בלתי אפשרי ליצור ולתחזק תדמית ייחודית שתאפשר לכם להתבלט מעל אלפי להקות ואומנים אחרים, כשאתם משתמשים בתבנית גנרית וקשיחה כמו פייסבוק או בנדקמפ.

אז מוסיקאים יקרים, אתם אולי מוסיקאים נפלאים, אבל אם לא תתחילו לנהל את עצמכם במקצוענות – יהיה לכם קשה להגיע למקומות אליהם אתם שואפים. לא בישראל ולא בחו"ל.

עוד משהו ששווה לזכור: סטטוסים מצייצים: מה אתם חייבים ללמוד מהמשבר?

 

אז תשקיעו ותקימו אתר. מחר. זה רק לטובתכם!

בהצלחה!!

 

Comments

  1. מה זאת אומרת מפרט טכני ותרשים במה?  ‏

    משתמע ממה שאתה כותב שאנשי התעשיה מצפים שהדברים האלה יהיו זמינים על האתר של האמן.. אבל מעולם לא ראיתי דברים כאלה באתר כלשהו של אמן. אלה לא דברים פרטיים ששולחים במייל?‏

Speak Your Mind

*

2 × two =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.