האורחים של BarakMusic: אילן דור סבח

מידי חודש אני מארח מוסיקאי שהיה פעיל בדף הפייסבוק של הבלוג.

האורחים של BarakMusic הסכימו לענות על שאלון/ראיון קצר שהכנתי, לספר מעט על עצמם, וכמובן לתת לנו לטעום מהמוסיקה שלהם.

כאן תוכלו לקרוא עוד ראיונות שערכתי עם מוסיקאים ישראלים

**

האורח של הבלוג לחודש ינואר 2016 הוא:

אילן דור סבח

 

אתם מוזמנים להאזין למוסיקה של אילן בזמן שתקראו את הראיון

אילן דור סבח הוא גיטריסט, מלחין וכותב, הוציא לאחרונה אלבום בכורה אינסטרומנטלי בשם 'Out of the Rock' (בהפצה דיגיטלית), משתתף בהפקות שונות ונגן בתזמורת המחזמר 'אוויטה' בתיאטרון הבימה.

אילן הסכים לענות על שאלון קצר: 

 

1.  מיהו המוסיקאי איתו היית רוצה לשבת לבירה ומה היית שואל אותו?

הייתי שמח לשבת לבירה/תה צמחים עם ג'ף בק, הוא אחד הגיבורים שלי, גבוה ברשימה.

הייתי שואל אותו מה הוא אוכל, כמה שעות הוא ישן בלילה, אם הוא מתעמל, מעשן, לא מעשן – הוא כבר בן 71 וממשיך להתפתח ולהשתבח. אבל אם מדברים על חמישי בערב ואני לא עובד בבוקר – אז הייתי שמח לשבת עם סלאש, נראה לי שאפשר להוריד איתו יותר בירות ושיש לו בדיחות גסות מצחיקות, מהסוג שדודים מספרים. 

 

2.  באיזה מועדון/אולם הכי כיף לך להופיע?

לבונטין 7, היו לי שם כמה מההופעות השמחות בחיי יחד עם 'בישגדא', להקה בה הייתי חבר 8 שנים.

בכולן היה סאונד טוב, ויחס נעים. פעם שנאתי את העמוד המוכר שמסתיר שם חלק מהבמה, אבל מתישהו הבנתי שאם יש מאחוריו נגן שבדיוק יוצא לסולו מחשמל – אז זה מה שיקרב את הקהל אל הבמה להילחם על המקום מהצדדים כדי לראות אותו, לחוות אותו פול פאוור – אלא אם מדובר בסולו בס. ;-).

 

3.  מהו המקום/האדם שאתה הולך אליו כדי לקבל השראה?

כשאני יוצא לרוץ, לכיוון הים, על הטיילת מאיזור כיכר השעון.

מהרגע שאני יוצא מהבית, אני מקבל רעיונות מעניינים מכל מה שעובר מסביב – סתם לדוגמא: שני רכבים שיצפרו למניאק שמסמס באוטו וגומר את הרמזור. מרווח של טרצה קטנה בין הצופרים יתן איזה ליין נחמד ופשוט, אבל כשהוא נופל ברקע עם הטמפו הנכון של צעדי הריצה, יחד עם קריאת 'סע יא בן של ז**ה!' באוף ביט – יש פה כבר מילים ולחן, רק לקחת הביתה ולהתחיל לפתח.

חוץ מזה, היתקלות בנגני רחוב, יש המון מוכשרים, הנגינה ברחוב מצריכה עבודה רציפה, אינטנסיבית ועניינית כדי להרוויח ולקבל תשומת לב, אז לרוב אלה נגנים מיומנים ויש לי מה לקחת מהם כשאני עוצר להקשיב. אני מסתכל גם על מה שעובד עבורם שמצליח לתפוס ו''לקנות'' אנשים לכמה רגעים, בתוך כל הרעש והתנועה הערה ברחובות.

אילן דור סבח

 

4.  מהו סדר היום המוסיקלי שלך?

דינמי, אני קצת כמו אב חרדי (שעובד): יש לי כמה ילדות (גיטרות) לפנק ולתחזק, כל אחת אחרת באופי שלה וצריך לדעת לשמור על עצמי ועל כולן בשליטה וחדורות מטרה לעבודת השם.

אני משתדל לנגן לפחות על שתיים ביום, מתי שיוצא במהלך היום, אם אני יכול להקדים לבאלנס קצת, להתחמם, קצת עם מפרט, בלי מפרט, מתיחות, קצת חימום מנטלי ולשמור על coolness ברגעי האמת.

ככה כולן מרוצות – אם אנחנו ביחסים טובים, אין סיבה לאף גיטרה לקרוע מיתר או לעשות דווקא כשיש קהל.

 

5.  כמה שעות אתה מקדיש בכל יום/בכל שבוע לפעולות שיווק וניהול הקריירה שלך? 

קשה לי לאמוד את זה, אני מניח שכמה שעות בשבוע במצטבר, עיקר הזמן לרוב מוקדש לתכנון של איך ולמי להגיע, לראות מה השעה במדינות שאני רוצה לייעד אליהן פוסטים בפייסבוק, הרבה זמן מוקדש על קריאה של מדריכים, עצות וטיפים לפני ואחרי מעשה.

לרוב, זה הזמן היקר יותר שפחות יוצר עניין אמיתי במה שאני עושה, לפחות במדיה הוירטואלית.

הזמן היעיל יותר שאני משקיע הוא כשאני מדבר עם אנשים ישירות ומספר להם על מה שאני עושה.

זה לוקח פחות זמן, בלי כסף ועם יותר עניין. זה יכול להתגלגל משיחה קצרה עם נהג מונית, נוסע באוטובוס, ילד שבודק גיטרה בכלי זמר, שיחות עם מטופלים (מעסה ביום, גיטריסט בלילה…) וחתיכת נייר לדרך, עם כתובת האתר שלי, אל עוד מישהו שמגיע הביתה, מרוקן עודף מהכיס על השולחן, רגע לפני שהמכנס הולך לסל הכביסה – ומוצא שם נייר מקומט עם כתובת אתר בין אגורות.
 

 

6.  אם פיה טובה היתה נותנת לך 50,000 ש"ח שמיועדות רק לקידום הקריירה, מה היית עושה בהם? 

לפני הכל, אבדוק שלא קוראים לה אילנית ושהיא לא מסניף הבנק השכונתי.

היא מתקשרת מדי פעם להציע לי הלוואות מהבנק, יש לה 666 בתוך מספר הטלפון שהיא מתקשרת ממנו, אני לא סומך עליה.

בהנחה וזו לא היא, הייתי משקיע חצי מהסכום על הדפסת דיסקים פיזיים, מניח שיכנסו לפחות 5000-8000 חתיכות בסכום הזה. הייתי מחכה בצמתים, מחלק לנהגים ברמזורים אדומים בחינם- ''אלבום טו גו''.

רמזור-שניים אחר כך, הדיסק עשוי להיות כבר ב1:45 בשיר השני – אחרי כל השאלות בראש של ''בוא נראה מי זה…מה הולך פה? זה אוסף דרשות של אמנון יצחק?…טוב בוא נשים, נראה…''.

את שאר הסכום אני אשמור להוצאות על צילומי וידאו, סטילס, והקלטות איכותיות להופעות חשובות עתידיות כדי שיהיה תיעוד איכותי להפיץ הלאה – לקהל ולהפקות הבאות.

 

7.  אם היית חייב לגייס בתוך חודש 20,000 ש"ח מדברים שקשורים למוסיקה, מה היית עושה?

הייתי שם 5 דוכנים ורול-אפים מסבירי מטרה בשדרות מרכזיות, עם מתפעלים שמוכרים שרשראות פשוטות אישיות עם מפרטים בצירוף השם, בכתב יפה ובמחיר של 10-20 ש"ח… אם כל עמדה תעשה בממוצע 200 ש"ח, חודש ופחות מזה יספיקו, אולי אפילו הילדים המנוצלים בעמדות ירוויחו גם משהו!

ורק לביטחון – הייתי גם גובה קנסות על מהלך Am|F|C|G מחברה שיושבים במעגל עם קלאסית…

 

8.  איפה היית רוצה להיות מבחינת הקריירה עוד שנה מהיום?

באמצע במה כלשהי, באמצע השיר 'Excuses' מתוך האלבום, באמצע הסולו.

אני רוצה להיות פעיל יותר כפרפורמר עם החומר שלי בארץ ובעולם, ולהגיע ליותר אוזניים ולבבות של האנשים ששרים לעצמם פזמונים אינסטרומנטליים, כשהם חוזרים בבוקר מהמכולת – עם לחם שחור שלם מתחת לבית השחי ועיתון ביד השנייה (או בכל סיטואציה אחרת שאנשים נהנים לזמזם בה מוזיקה מועדפת…).

**

אתם מוזמנים להכיר מעט יותר את אילן דור סבח כאן:

אתר

ערוץ היוטיוב

דף האומן בפייסבוק

 

Speak Your Mind

*

5 × five =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.