7 שאלות עם טוני דאדלי-אוונס מבכירי תעשיית הג'אז הבריטית

טוני דאדלי-אוונס Tony Dudley-Evans הוא דמות מוכרת בתעשית הג'אז האירופאית בכלל, וכמובן תעשיית הג'אז הבריטית בפרט.

דאדלי-אוונס הוא המנהל האומנותי של סדרת ג'אז יוקרתית בברמינגהאם והיועץ האומנותי לפסטיבל הג'אז בצ'לטנהאם, אחד משני פסטיבלי הג'אז החשובים בבריטניה (השני הוא פסטיבל הג'אז של לונדון)

ראיון עם טוני דאדלי-אוונס מבכירי תעשיית הג'אז הבריטית

שאלתי אותו 7 שאלות

 

  1.  על מה היית מציע למוסיקאי בתחילת דרכו להוציא את ה 500 פאונד (בערך 2500 ₪) הראשונים שלו?

דבר ראשון, הייתי ממליץ לו להקים אתר אינטרנט איכותי, גם אם זה יעלה יותר מ-500 פאונד. בלי אתר אינטרנט איכותי יהיה קשה לאומן בתחילת דרכו להתקדם.  

אם יש לו כבר אתר אינטרנט, הייתי מציע לו להשקיע בפעולות שתוצאותיהן תהיה שיכתבו עליו, על האלבום שלו או על הופעת ההשקה לאלבום בעיתונים ובבלוגים.

לקריאה נוספת: 7 שאלות עם סבסטיאן וידאל (אחד המרכזיים בתעשיית הג'אז הצרפתית)

 

  1.  מה הטיפים שלך למוסיקאי מתחיל שרוצה להופיע בפסטיבל צ'לטנהאם?

בצ'לטנהאם אנחנו מנסים לעשות איזון בין הרכבים בריטיים להרכבים בינלאומיים ובין אומנים מוכרים לאומנים לא מוכרים. ככה שכמות הסלוטים שמיועדים לאומנים בינלאומיים לא ידועים קטנה, ועליה מתחרים הרבה מאוד הרכבים מאירופה ושאר העולם.

לכן העצה שלי היא לעבוד קשה כדי שהמוניטין שלהם יגדל ושמם ייהפך למוכר יותר: יותר כתיבה עליהם בעיתונות ובבלוגים, יותר הופעות בפסטיבלי בינלאומיים ובשואוקייסים ולארגן בעצמם הופעות מקומיות, כאן בבריטניה.

 

  1.  היית ממליץ לאומנים ליצור קשר עם פרומוטרים באימייל או בטלפון?

שניהם. בהתחלה באימייל, ואח"כ אחרי שנוצר קשר ראשוני, גם בטלפון.

אני דווקא ממליץ על שיחות טלפון. קל הרבה יותר להתעלם מאימיילים מאשר שיחות טלפון. שיחות טלפון הנעשות מידי פעם, תוך שמירה על ה"ספייס" של הפרומוטר ושיחה מנומסת – יכולות לעזור מאוד לדעתי, אפילו יותר מאימיילים.  

לקריאה נוספת: 7 שאלות עם אווה אלקסיו-ריו מנהלת חברת בוקינג (שמשתפת בניסיונה העשיר לבוקינג של אומני אינדי במועדונים בארה"ב

 

  1.  איך להקה או אומן שאתה לא מכיר יכולה למשוך את תשומת ליבך ולגרום לכך שתקרא – ואף תגיב – למייל שלהם?

שני דברים: אם יש להם המלצה ממישהו שאני מכיר ומעריך ואם יש עליהם כתיבה משמעותית בעיתונות מוסיקה ובבלוגי מוסיקה.

לכן, ללהקות צעירות אני ממליץ במייל הפנייה שלהם, להרבות בציטוטים מעיתונות ובלוגים. אם אין להם מספיק כאלה – אני ממליץ להשקיע מאמץ גדול כדי להשיג רפרנסים כאלה מעיתונות ומבלוגים. (חוזר לשאלה הראשונה ששאלת)

אולי יעניין אתכם לקרוא גם: 7 שאלות עם פרנק ון ברקל (אחד המרכזיים בתעשיית הג'אז ההולנדית)

 

  1.  עד כמה משנה לך אם להקה מסוימת מתכננת להשיק אלבום חדש בזמן הפסטיבל?

בוודאי שזה משנה! אבל השקה של אלבום חדש בזמן הפסטיבל תעזור בהחלט לשיקול אם לקחת הרכב לא מוכר בלי הרבה קהל. כי השקת אלבום יכולה להגדיל את העניין בלהקה ואת הסיכוי למכור את ההופעה.

ראיון עם טוני דאדלי-אוונס מבכירי תעשיית הג'אז הבריטית

 

  1.  אם מוסיקאי מופיע בפעם הראשונה בשואוקייס בועידת מוסיקה דוגמת ג'אזאהד, מה הטיפ האחד שהיית נותן לו כדי למקסם את פוטנציאל הקידום שלו?

הייתי מציע לו למצוא עוד לפני תחילת הועידה את רשימת כל אנשי התעשייה שישתתפו בועידה (זה לרוב מופיע באתר מבעוד מועד) ולשלוח מייל הזמנה להופעת השואוקייס את כל הפרומוטרים.

בנוסף, הייתי מציע לו לסמן פרומוטרים כאלה אותם היה מעוניין לפגוש במיוחד, ולבקש מהם במייל פגישה קצרה פנים אל פנים בזמן הועידה.

 

לקריאה נוספת: כיצד תמקסמו את הופעותיכם בפסטיבל או יריד מוסיקה חלק א' 

כיצד תמקסמו את הופעותיכם בפסטיבלים או ירידי מוסיקה חלק ב'

 

  1.  איפה אתה מגלה אומנים והרכבים חדשים?

בעיקר בפסטיבלים ובהופעות שואוקייס.

המלצות של קולגות ואנשים שאני מעריך את דעתם וגם ביקורות טובות בעיתונים או בבלוגים יעזרו לי להחליט להגיע לראות הופעות של אומנים שאני לא מכיר.

שולחים לי המון דיסקים ולינקים להאזנה, אבל זה בלתי אפשרי לשמוע הכל.