שתי שיטות שיווק שכולכם משתמשים בהן אבל כבר לא עובדות יותר

העולם שלנו משתנה במהירות. גם תעשיית המוסיקה.

מאוד קשה להיות מוסיקאי עצמאי בעולם שמשתנה במהירות רבה כ"כ. 

חלק מהדברים שמשתנים הם שיטות שיווק אפקטיביות לקידום המוסיקה שלכם. שיטות שיווק ותיקות וטובות, שעבדו היטב הרבה שנים,  כבר לא רלוונטיות היום. 

שיטות שיווק ישנות

אתם, כמוסיקאים עצמאיים, חייבים להיות מעודכנים. אתם חייבים לשנות ולהתאים את שיטות השיווק שלכם בהתאם למצב הקיים. אחרת תבזבזו את כל הכסף שאין לכם, את הזמן שאין לכם ואת האנרגיה שלכם – ותישארו מאחור.

בפוסט הזה אספר על שתי שיטות שיווק ותיקות, שמוסיקאים משתמשים בהם כבר הרבה שנים – ודי בהצלחה, שהפכו לאחרונה להיות לא יעילות ולא רלוונטיות, אך למרות זאת מוסיקאים ממשיכים להשתמש בהן.

גם אספר לכם מה התחליף שכן עובד עכשיו לשיטות שיווק ותיקות ולא-יעילות אלה. 

 

שיטת שיווק שכבר לא עובדת #1: לחלק דיסקים* לאנשי תעשייה

* ולא רק דיסקים. גם דיסק-און-קי ולינקים להורדת אלבומים הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים

לחלק דיסקים

אתם עושים את זה כבר שנים: אתם מגיעים לועידות מוסיקה ולאירועי שואוקייסים, "תופסים" אנשי תעשייה לשיחה קצרה, ונותנים להם דיסקים בתקווה שיאזינו לכם אחרי שהועידה מסתיימת.

אבל משהו שהיה חכם ונכון לעשות לפני כמה שנים,הפך בשנים האחרונות להיות פשוט בזבוז של זמן וכסף.

אנשים היום מפסיקים לשמוע דיסקים ועוברים לסטרימינג. וגם אנשי תעשיית המוסיקה הם אנשים.

כלי העבודה מספר אחד אצל אנשי התעשייה הוא הלאפטופ. דרכו הם מאזינים למוסיקה חדשה. אבל היום  לחלק גדול מהלאפטופים אין בכלל נגן דיסקים (אצלי למשל אין).

אז אם אין כבר נגני דיסקים – איך אנשי התעשייה יאזינו לדיסקים שאתם מחלקים?

אז זהו שהם לא.  

אנשי התעשייה כבר כמעט לא מאזינים לדיסקים שאתם נותנים להם

זורקים דיסקים

ככה יוצא שבכל ועידת מוסיקה, כשאומן רוצה לתת לאיש התעשייה דיסק, אחד משני אלה קורה: 

או שאיש התעשייה מבקש מהאומן לא לתת דיסק

או שאיש התעשייה לוקח את הדיסק (נימוס אירופאי אתם יודעים) ואח"כ הוא משאיר אותו מאחור בחדר המלון.

 

מה עם דיסק און קי או לינקים להורדה? 

למרות שהמצב אינו מורבידי כמו בעניין הדיסקים, גם דיסק-און-קי או אפילו לינק להורדה כבר אינם תחליף ראוי, ולהערכתי גם אלה יהפכו להיות שיטת שיווק לא רלוונטית במהרה.

נכון ששני אלה לא מצריכים נגני דיסקים, אבל אנשי התעשייה גם לא ימהרו להוריד מוסיקה של אומנים שהם לא מכירים אליהם למחשב.

תחשבו על זה: למה שהם סתם יסתמו לעצמם את הזכרון במוסיקה של אומנים שהם לא מכירים? אתם הייתם מורידים גיגות של מוסיקאים אנונימיים (לכם) למחשב שלכם?

לקריאה נוספת: כיצד תמקסמו את הופעותיכם בפסטיבל או יריד מוסיקה חלק א'

 

אז מה כן?       

סטרימינג שיטות שיווק עכשוויות

סטרימינג

כמעט כולם היום מאזינים לסטרימינג. גם במחשב, גם בדרך – דרך הסמארטפון. גם אנשי התעשייה.

בזמן ועידות המוסיקה והשואוקייסים, הפגשו עם אנשי התעשייה, עניינו אותם במוסיקה שלכם ובכם, קחו את כרטיס הביקור של אנשי התעשייה ושילחו להם מייל עם לינק להאזנה למוסיקה שלכם בסטרימינג.

כן, אתם מוזמנים להוסיף ללינק של הסטרימינג גם לינק להורדת האלבום. אולי עדיין יהיו כאלה שירצו בכך.

 

יוצאי הדופן:

כמו בכל מצב יש יוצאי דופן ואלה הם אנשי התקשורת המסורתית. במיוחד שדרי הרדיו. אלה עדיין אוהבים ומעדיפים שתתנו להם דיסקים. 

 

שיטת שיווק שכבר לא עובדת #2: להשקיע בוידאוקליפ בתקווה שיהפוך לויראלי 

שיטות שיווק שלא עובדות וידאוקליפ ויראלי

כבר שנים זה סוג של סטנדרט בתעשייה: אומנים משקיעים הון בוידאוקליפים לסינגלים מהאלבומים החדשים שלהם. אח"כ הם מפיצים אותם ברשתות החברתיות בתקווה שזה "ייתפס" וייהפך לויראלי.

אבל במציאות של ימינו זה כבר כמעט לא קורה

למה? כי הניוזפיד של כל אחד מאיתנו מוצף באינספור קטעי וידאו שחברי פייסבוק ודפי פייסבוק מפיצים ואין שום סיכוי בעולם שנראה את כולם, ואפילו את חלקם המשמעותי.

כל אחד בוחר היום בפינצטה איזה וידאו הוא יראה, וזה כמעט תמיד יהיה וידאו של חבר טוב או של אומן שהוא מאוד אוהב ומעריך. בוודאי לא של "סתם" חברי פייסבוק.

 

אז מה כן? 

קהל אוהדים מפה לאוזן

לפני הכל – צרו לכם קהל אוהדים אמיתי. כזה שאוהב את המוסיקה שלכם ומחכה לצאת הסינגל החדש שלכם.

אחר כך, צרו אצלו ציפיה לקראת צאת הקליפ – ורק אז שחררו את הקליפ.

הקהל שלכם יקליק וישתף בשמחה דווקא על הקליפ שלכם ולא על מאות האלטרנטיבות בניוזפיד שלהם.

ואם אין לכם קהל כזה? חבל על המשאבים והאנרגיה. הוידאוקליפ שלכם יופיע וייעלם בדממה. השקיעו את המשאבים האלה במקום בוידאוקליפ – ביצירת קהל אוהדים אמיתי. 

לקריאה נוספת: פייסבוק או יוטיוב: לאן תעלו את הוידאוקליפ החדש שלכם?

 

בהצלחה! 

Comments

  1. שיר זהבי says:

     השאלה האמיתית היא – איך בונים לעצמינו קהל אמיתי???

    בדיוק כמו ריבוי הוידיאויים יש גם ריבוי של אמנים..

    האם ניוזלטר זו האופציה היחידה? ומה עם אינסטגרם?

    • זו אכן שאלה מרכזית, שיר. אין אופציה אחת נכונה. מה שחשוב הוא למצוא את האופ שמאפשרת לאומן לתקשר ישירות עם אוהדיו ולגרום להם להרגיש מחויבות ומעורבות רגשית דווקא איתו. 

      מיילים עדיין עובדים הכי טוב בנושא הזה (למרות שעד לאחרונה חשבו שהם "עתיקים" או "לא קוליים" כמו הרשתות החברתיות) לרוב האומנים שמתנסים בשליחת מיילים עם תכנים ובצורה עקבית (להבדיל ממיילים מכירתיים לקראת הופעה או השקת אלבום) 

      וכמובן מה שעובד עדיין מעולה – ותמיד יעבוד – זה הופעות. עוד ועוד הופעות. כמה שיותר ולהגיע לכמה שיותר קהל ולתקשר איתו בגובה העיניים. 

      ולא לשכוח כמובן לקחת את המיילים שלהם לתקשורת בלתי אמצעית ביניכם – אחרת – כל המאמץ הגדול היה די לשוא. 

  2. דרך אגב כשניגנתי בחשיפה בשנה שעברה באתי עם דיסקים ״מזוייפים״ שהיו בנויים מעטיפה עם העיצוב של הדיסק שלי אבל בפנים היה רק ברקוד לסריקה בפלאפון ששלח לדף באתר שלי שהיה אפשר לשמוע בו מוסיקה (שהוכנה במיוחד לארוע). קיבלתי על זה אחלה תגובות ואני יודע שלא מעט אנשים בדקו את ההקלטה דרך הברקוד בפלאפון. 

     במייל תודה ששלחתי כשבוע שבועיים אחרי הכנס (חשוב מאד!) צירפתי לינק ישיר לדף

  3. מעולה