למה אסור לכם להשקיע בקשרים עם אנשי תעשייה על חשבון קשר עם קהל?

בפוסט הזה אספר לכם (או אולי אזכיר לכם) מדוע אתם חייבים להשקיע המון עבודה ליצור לעצמכם קהל אוהדים ולמה השתתפות בפסטיבלים אינה תחליף להשקעה שלכם ליצירת ותיחזוק קשר עם קהל.

**

אני פוגש יותר ויותר מוסיקאים שמזניחים את החלק הכי משמעותי ביצירת קריירה מוסיקלית – יצירת קהל אוהדים ושמירה על קשר רצוף איתו.

  • להופיע כמה שיותר, כולל במקומות קטנים "וללקט" קהל ככה? עזוב – זה לא בשבילי.
  • לפרסם בעקביות ברשתות חברתיות תכנים שימשכו קהל חדש ורלוונטי? עזוב, אני לא בנוי לעבודה עקבית ומתמשכת בפייסבוק.
  • לטפח רשימת דיוור ולשלוח להם מיילים עם תכנים מעניינים? עזוב, מיילים זה אולד-סקול, ובכלל אני שונא לקבל מיילים כאלה.

קשר עם קהל יותר ויותר מוסיקאים מזניחים את החלק החשוב הזה

אז מה כן?

אותם מוסיקאים, שמזניחים את הקשר עם הקהל, בוחרים בטקטיקה אחרת:

טקטיקת "ניתן למישהו אחר לעשות לי את העבודה"

מוסיקאים רבים הם מנסים להתקבל לפסטיבלים, עוד לפני שבנו לעצמם בסיס אוהדים כלשהו, ומתכננים שבעקבות ההופעה בפסטיבל, קהל הפסטיבל, שלא הכירו אותם קודם, ייחשף למוסיקה שלהם ויהפוך לאוהד.

או במילים אחרות:

בשביל מה להשקיע בעבודה הקשה, המתמשכת והבלתי פוסקת של יצירת קהל אוהדים? עדיף שהפסטיבלים יעשו את העבודה השחורה וייצרו לאותם מוסיקאים את הקהל שלהם.

עדיף שהפסטיבלים יעשו את העבודה השחורה וייצרו לאותם מוסיקאים את הקהל שלהם.

וכדי שזה יקרה, אותם מוסיקאים משקיעים את מירב זמנם ביצירת קשרים עם אנשי התעשייה, מנהלי ומפיקי הפסטיבלים השונים, במטרה להתקבל לאותם פסטיבלים, ולא טורחים להשקיע מזמנם ביצירת ובבניית קשרים עם קהל האוהדים הפוטנציאלי שלהם.

מוסיקאים יקרים, התבלבלתם! הקשר בין מוסיקאי לאוהד הוא אבן היסוד לקריירה מוסיקלית. מוסיקאי שרוצה להתפרנס מהמוסיקה שלו חייב להשקיע את רוב זמנו ומרצו ביצירת ותיחזוק הקשר עם קהל שלו.

רוצים לדעת איך יוצרים אוהדים אמיתיים? קראו כאן

המחשבה הזו כאילו מישהו אחר יעשה עבורכם את כל העבודה הקשה וההכרחית הזו של יצירת קשר עם קהל ובניית בסיס אוהדים ויותיר לכם את עשיית המוסיקה, היתה נכונה (אולי) בתקופת חברות התקליטים הגדולות.

אבל התקופה הזו חלפה מן העולם יחד עם הפיכת חברות התקליטים ללא רלוונטיות לרובכם המוחלט.

אל תבינו לא נכון:

חשוב מאוד ליצור ולתחזק קשרים עם אנשי תעשיית המוסיקה והתקשורת, אבל זה לעולם לא יכול להיות על חשבון בניית בסיס האוהדים שלכם.  

כי האוהדים שלכם – הקהל שלכם – הוא הנכס הכי גדול שיש או שיהיה לכם.

אומן בלי קהל הוא עדיין אינו אומן. הוא מישהו ששר לעצמו במקלחת

אומן בלי קהל הוא עדיין אינו אומן. הוא מישהו ששר לעצמו במקלחת

לכן אתם חייבים לעשות הכל כדי ליצור לכם בסיס אוהדים, לתקשר איתו באופן רציף ולהגדילו כל הזמן.

לקריאה נוספת: על הקשר בין קיצורי דרך לבין העובדה שאחרים מצליחים ואתם לא

למה טקטיקת הפסטיבלים לא עובדת?

מעבר לאמת הבסיסית הזו, שיצירת בסיס אוהדים היא הדבר החשוב ביותר לאומן, חשוב שתדעו שהטקטיקה הזו של "בוא נופיע בפסטיבל וככה ייווצר לנו קהל יש מאין", לא ממש עובדת.

יש לכך 2 סיבות עיקריות:

1.  תופיעו בפסטיבל, ומה אז?

נניח שאכן תוזמנו להופיע בפסטיבל מסוים. ונניח שאכן אנשים יראו אתכם, חלק יאהבו, ויהפכו להיות קהל שלכם.  

במקרה הטוב נוספו לכם כמה עשרות אוהדים חדשים. מעולה.

ומה אז?

הרי אותם אוהדים חדשים אינם מספיקים לקריירה מוסיקלית. עדיין תצטרכו להמשיך ולהגדיל את בסיס האוהדים שלכם, וכמובן לשמור על קשר עם האוהדים הקיימים, כדי שלא ישכחו אתכם ויעברו הלאה.

למרות ההופעה בפסטיבל, אתם עדיין חייבים לעבוד ביצירת ושמירת הקשר עם הקהל שלכם.

 

2.  פסטיבלים מעדיפים אומנים מושכי קהל

קשר עם קהל פסטיבלים מעדיפים אומנים מושכי קהל

הסיכוי שלכם להופיע בפסטיבל קשור לכמות הקהל שיש לכם.

ככל שיש לכם יותר קהל, הסיכוי שלכם להופיע בפסטיבלים גדול יותר

הקביעה הזו נכונה לכל סוגי הפסטיבלים:

 

  • פסטיבלים בהם נמכרים כרטיסים לכל הופעה בנפרד

האמירה הקודמת נכונה כמובן בפסטיבלים בהם נמכרים כרטיסים לכל הופעה בנפרד. כגון פסטיבל הפסנתר, פסטיבל ג'אז תל אביב, פסטיבל העוד, פסטיבל ישראל וכו'.  

בפסטיבלים כאלה, כל הופעה צריכה למשוך קהל. השאיפה היא שהכרטיסים לכל ההופעות יימכרו.

כמובן, כדי שמספיק כרטיסים יימכרו, המופע צריך להיות כזה שאנשים ירצו לקנות אליו כרטיסים. או במילים אחרות – שלהרכב יהיו מספיק אוהדים שירכשו כרטיסים.

נכון, הפסטיבל עצמו גם מביא קהל, אבל לרוב זה לא מספיק.

בפסטיבלים כאלה, המארגנים ייטו לעבוד עם הרכבים ומוסיקאים, שיש להם קהל רוכש כרטיסים

 

  • פסטיבלים עם כרטיס כניסה (פאס) אחד ופסטיבלים חינמיים

הקביעה הקודמת נכונה גם בפסטיבלים בהם רוכשים כרטיס כניסה אחד לכל הפסטיבל או אפילו בפסטיבלים חינמיים.

נכון, בפסטיבלים כאלה, בהם כל הרכב לא נבחן בנפרד על מספר הכרטיסים לרוכשים להופעתו, יש סיכוי גדול יותר להרכבים איכותיים להופיע למרות שאין להם קהל.   

אבל הסיכוי של להקה עם קהל משלה להופיע יהיה גבוה משמעותית מלהקה ללא קהל.

מארגני פסטיבלים נבחנים ציבורית ותקשורתית – ואפילו ממומנים מתקציבים ציבוריים – גם לפי כמות האנשים שמגיעים לפסטיבלים שלהם.

וכדי שיגיע יותר קהל – הפסטיבלים יעדיפו להקות מוכרות, שיביאו את הקהל שלהן לפסטיבל.

חשוב שתקראו גם: 9 טעויות שכל להקה צעירה עושה

לסיכום

הטקטיקה שנוקטים היום מוסיקאים רבים – השקעה ביצירת קשרים עם אנשי תעשייה על חשבון קשר עם קהל – השקעה ביצירתו ותיחזוקו, במטרה להופיע בפסטיבלים וכך ליצור את האוהדים – היא טקטיקה רעה, שלא תביא לשום תוצאה חיובית:

1.  קשר עם קהל = חלק ממהות כל מוסיקאי

קשר עם קהל חלק ממהות כל מוסיקאי

אם לא יהיה לכם קהל לא תוכלו להיות מוסיקאים מקצועיים ולנהל קריירה כמוסיקאים.

קשר עם קהל זו עבודה מרכזית ומתמשכת לכל מוסיקאי, אין לה תחליף ואף אחד אחר לא יעשה את זה עבורכם, גם לא פסטיבלים.
 

2.  רק פסטיבלים = לא מספיק

רק פסטיבלים לא מספיק

הופעה אחת או שתיים (או שלוש) בפסטיבלים, לא ייצרו לכם בסיס אוהדים גדול מספיק לביסוס הקריירה  המוסיקלית שלכם.

יצירת קשרים עם אנשי התעשייה הוא חלק חשוב בניהול הקריירה שלכם, כי קשרים אלה יכולים להביא להופעות בפסטיבלים, שיכולים לתת דחיפה משמעותית לקידום הקריירה ולהגדלת בסיס האוהדים.

אבל דברים אלה חייבים לבוא בנוסף ולא במקום העבודה המתמשכת שלכם להגדלת בסיס האוהדים שלכם ושימורו.

 

3.  יותר קהל = יותר הופעות בפסטיבלים

יותר קהל יותר הופעות בפסטיבלים

ככל שיהיה לכם יותר קהל, הסיכוי שלכם להופיע בפסטיבלים יגדל משמעותית.

זה נכון בכל סוגי הפסטיבלים, מפסטיבלים בהם נמכרים כרטיסים לכל הופעה בנפרד, ועד לפסטיבלים חינמיים לחלוטין.

 

אז מה אתם עשיתם השבוע ליצור לעצמכם עוד קהל ולשמר את הקהל הקיים שלכם?

בהצלחה!

Comments

  1. צודק לגמרי, אבחנה נכונה מאד. אין מה לומר ששני התחומים דורשים הרבה התעסקות ותחזוקה שוטפת. עם זאת, בטוח שיש תקופות שמתעסקים בתחום אחד על חשבון האחר. בוא נגיד שלגלות שפיספסתי את הדדליין למועמדות לפסטיבל מסויים בזמן שהתעסקתי הרבה בקשר עם הקהל שלי זה משהו מאד מבאס…