החומרים השיווקיים שלכם הם הרושם הראשוני שאתם עושים. קטעי וידאו בהופעות הם החשובים מבין החומרים השיווקיים בהגשת מועמדות לפסטיבלים ולשואוקייסים.אז למה אתם יורים לעצמכם ברגל? וגם 6 טיפים לצילום קטעי וידאו בהגשת מועמדויות לפסטיבלים ושואוקייסים. ועוד טיפ אחד אקסטרה.

למה אתם יורים לעצמכם ברגל עם וידאו גרועים?‏

וידאו בהופעות: למה אתם יורים לעצמכם ברגל?

או על החשיבות הגדולה של קטעי וידאו איכותיים בהגשת מועמדויות לפסטיבלים ושואוקייסים

וגם – 6+ טיפים לצילום קטעי וידאו בהגשת מועמדויות לפסטיבלים ושואוקייסים

וידאו בהופעות למה אתם יורים לעצמכם ברגל

בכל שנה בחודש נובמבר מתקיים אירוע החשיפה הבינלאומי לג'אז ולמוסיקת עולם שאני מייסדו ומנהלו האומנותי. בכל שנה אני מגייס ועדה אומנותית בינלאומית למשימה הקשה וכפויית הטובה של בחירת ההרכבים שיופיעו  מתוך מאות המועמדויות.

אחד מחברי הועדה האומנותית של השנה שעברה היה פרנק בולדר, הפרוגרמר של North Sea Jazz Festival, כנראה פסטיבל הג'אז החשוב בעולם.

כשבועיים אחרי שהעברתי לפרנק את החומרים של כל המועמדויות, הטלפון מתקשר. פרנק על הקו.  

"שמע" הוא אומר לי "רוב ההרכבים שלכם צירפו קטעי וידאו ברמה נחותה. יכול להיות שההרכבים האלה טובים, אבל מהיוטיובים שצירפו אי אפשר לדעת את זה."

 

ואתם יודעים מה? הוא כל כך צדק!

למה לצרף קטעי וידאו שיפגעו בסוכיים שלכם להחר

חלק גדול מההרכבים שהגישו מועמדות, צירפו יוטיובים שלא סייעו להם להבחר, להיפך.

אותי זה מתסכל כל פעם מחדש: אתם מוציאים עשרות אלפי שקלים על הקלטות אלבום, עוד אלפי שקלים על יח"צ ולפעמים עוד כמה אלפים על קליפים, אבל אתם חוסכים בהקלטות איכותיות של וידאו בהופעות, שיכולות לעזור לכם מאוד להתקבל לפסטיבלים ולשואוקייסים. 

למה אתם יורים לעצמכם ברגל?

נכון, יש חברי ועדה ומנהלים אומנותיים שמכירים אתכם מהופעות חיות ומשנים רבות של מעקב אחרי המוסיקה שלכם. אבל רוב המנהלים האומנותיים ומקבלי ההחלטות בהם תיתקלו, יכירו אתכם רק דרך החומרים השיווקיים שאתם תספקו להם.

ואם תשלחו להם חומרים שיווקיים, שלא מייצגים אתכם בצורה טובה – הם פשוט יעברו הלאה. בלי שום נקיפות מצפון.

לקריאה נוספת: כיצד תכשלו כמוסיקאים. חלק ג: תהיו קמצנים בקידום הקריירה שלכם

רוב מקבלי ההחלטות לא יטרחו לנסות להבין מי אתם באמת מבעד לצילום המטושטש ולאיכות הצליל הנמוכה של קטעי הוידאו שהעברתם להם.

יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

1.  מחסור חמור בזמן

מחסור חמור בזמן

אנחנו, אנשי התעשייה, מוצפים במידע. כל מנהל אומנותי של פסטיבל או פרוגרמר של מועדון, מקבל עשרות ומאות מאות מיילים בשבוע ממוסיקאים ומלהקות. כולם רוצים להופיע.

במקרים רבים, אין לנו זמן "לחפור" בחומרים ששלחתם מתוך ניסיון להבין האם מדובר ביהלום גולמי. אנו פשוט עוברים הלאה. ויש לנו עוד אופציות רבות חוץ מכם.

 

2.   לא משקיעים במי שאינו רציני

לא משקיעים במי שאינו רציני

מוסיקאים שלא משקיעים בעצמם, אין להם זכות לצפות שאחרים ישקיעו בהם.

המסר שאתם מעבירים בזה שאתם מגישים חומרים לא מושקעים וברמה ירודה הוא, שאתם לא באמת מאמינים מאמינים במוסיקה שלכם, שהיא לא שווה את ההשקעה שלכם. אל תתפלאו אם גם אחרים, שכלל לא מכירים אתכם, יקבלו את אותה החלטה בדיוק.

 

3.  קדימון לבאות

רושם ראשוני הוא דבר חשוב מאוד. לכן מתלבשים יפה בראיון עבודה. החומרים השיווקיים שלכם יוצרים אתהרושם הראשוני עליכם.

אם הרושם הראשוני שנתתם לאנשי התעשייה הם חומרים לא מושקעים ובאיכות ירודה, הם יידעו שזה יימשך גם הלאה. שהעבודה איתכם בעתיד תהיה תמיד כרוכה במרדף אחריכם לקבל תמונות יח"צ איכותיות, וידאו איכותיים ושאר הדברים הדרושים לעבודה יעילה. וזה לגמרי המקרה בו שווה לומר "תודה, אך לא תודה!"

 

אם אתם רוצים להופיע בפסטיבלים ובשואוקייסים אתם חייבים לצלם וידאו בהופעות עם איכות תמונה ואודיו טובים

אז הנה 6 טיפים לוידאו מעולים להגשת מועמדויות לפסטיבלים ושואוקייסים:

 

1.  הופעה חיה

הופעה חיה שנשמעת ומצולמת מעולה, תוכל להעביר את הנוכחות הבימתית שלכם ואת האנרגיה שעוברת בין הבמה לקהל. עבור מנהלים אומנותיים ופרוגרמרים של מועדונים, הנוכחות וה"שואו" הבימתיים חשובים לא פחות  מאיכות המוסיקה. לכן הופעה חיה איכותית עדיפה על פני כל וידאוקליפ מושקע.

 

2.  וידאו לא אודיו

בהחלט, צרפו טראקים מהאלבום האחרון שלכם. אבל בנוסף לקטעי וידאו – לא במקומם. מדוע? ר' טיפ מס' 1.

 

3.  אודיו רע הורס וידאו טוב

לא משנה כמה איכותי צילום הוידאו שלכם, אם האודיו רע – הוידאו רע. דאגו לכך שאיכות הסאונד תעשה חסד עם המוסיקה שלכם. אל תוותרו על סאונד מהקונסולה.

 

4.  ציוד צילום איכותי ונכון

לא, סמארטפון לא ממש יעשה לכם את העבודה. השתמשו במצלמה טובה, המתאימה לתנאי הצילום. צילום ידני יתן תוצאות מטושטשות ותזזיתיות. חצובה ומצלמת כתף יעשו את העבודה. אם יש לכם אפשרות לצלם ביותר ממצלמה אחת – יותר טוב.  

 

5.  עריכה נכונה

עריכה נכונה של קטעי וידאו תמנע שעמום מצד המנהלים האומנותיים

כשמנהלים אומנותיים או אנשי ועדות אומנותיות צריכים לבחור בין מאות מועמדויות, אין להם זמן או סבלנות לראות קטעי וידאו ארוכים. עירכו את קטעי הוידאו שלכם כך שאורך כל אחד מהקטעים שתגישו יהיה בן 3 דקות. 5 דקות מקס'.

 

6.  לא יותר משלושה

ביחרו לא יותר מ-3 קטעי וידאו לצרף למועמדות. אין הרבה סיכוי שמישהו יצפה בקטע וידאו מס' 4 ו-5 ו-6 שלכם. עדיף שתשקיעו את זמנכם וכספכם ביצירת קליפים בודדים אך איכותיים, שיעבירו את הערכים המוספים שלכם בצורה טובה ונכונה.

**

ועוד טיפ אחד אחרון, לא פחות חשוב:

 

7.  צלמו הופעה של ההרכב הרלוונטי

דאגו לכך שהוידאו שאתם מגישים יהיה של ההרכב שאיתו אתם מגישים מועמדות.
אם אתם מגישים מועמדות ללהקה שלכם, וידאו סולו עם גיטרה לא יספק את הועדות האומנותיות. ולא משנה כמה הוא איכותי.

 

בהצלחה!

 

 

Comments

  1. תומר says:

    תודה