המדריך הלא-האולטימטיבי לתור בחו"ל חלק ד': יצירת קשר עם המועדונים

תמונה לפוסט המדריך הלא אולטימטיבי לתור בחו"ל: יצירת קשר עם המועדוניםזהו חלקו הרביעי של המדריך הלא-אולטימטיבי לתור בחו"ל. שלושת החלקים הראשונים עסקו בתכנון המסלול – הערים, העיירות והאזורים בהם תרצו להופיע, בתכנון הזמן – מתי להתחיל לתכנן תור ובניית לוח זמנים משוער לתור עצמו ובמציאת המועדונים והאולמות הנכונים לכם ולמוסיקה שלכם.

החלק הרביעי שלפניכם עוסק בדרכים הנכונות ליצירת קשר אפקטיבי עם המועדונים והאולמות בהם תרצו להופיע.

שלב רביעי: יצירת קשר עם המועדונים

כעת אתם יודעים בדיוק באילו מועדונים ואולמות אתם רוצים להופיע. כדי להופיע שם אתם חייבים כמובן לדבר עם "האנשים הנכונים" במועדון ולסגור הופעה. אלה מביניכם שכבר ניסו לסגור תורים בחו"ל יודעים שזה רק נשמע פשוט. הנה כמה כללים וטיפים שיעזרו לכם.

לפני יצירת הקשר: חומרים שיווקים מקוונים 

הדבר הראשון שכל מי שנמצא בתעשייה שלנו ופונים אליו הרכבים ומוסיקאים עושה זה לבדוק מי אלה שפנו אליו. באינטרנט ובחומרים שאתם תעבירו. ולכן לפני כל פנייה, הקפידו שהחומרים השיווקיים שלכם יהיו איכותיים, מוקפדים ועדכניים. 

המינימום ההכרחי לטעמי: אתר מעודכן, דף אומן פעיל בפייסבוק, ערוץ יוטיוב עם חומרים איכותיים, EPK מוקפד.

לפני יצירת קשר: איסוף מידע על המועדונים

לא יודע מה אתכם, אבל אני לא מגיע לפגישות עסקיות בלי לעשות קצת "ריגול תעשייתי" על מי שאיתו אני עומד להפגש. גם לכם שווה להכיר את המועדון ולדעת מי איש המפתח שאליו צריך לפנות לפני יצירת הקשר. שווה גם לנסות להשיג את הקונטקט הישיר של אותו איש כדי שלא תצטרכו לשלוח מיילים ל-info של המועדון. זה יחסוך לכם זמן וטרדות. 

כלל אצבע ביצירת קשר

מפגש עדיף על שיחת טלפון. שיחת טלפון עדיפה על אימיילים. אימייל אישי עדיף על אימייל כללי

אם תוכלו – העדיפו פגישות פנים אל פנים. במקרים מסוימים אפילו שווה לשקול "לקפוץ" לחו"ל לסדרת פגישות עסקים כאלה לחו"ל, או לנצל חופשה משפחתית כדי להפגש לקפה פה ושם. זה יכול להשתלם לטווח הארוך.

אבל גם שיחות טלפון עדיפות בעיני על אימיילים. בוודאי שיחת פתיחה והכרות לפני משלוח המייל הראשון. שיחה כזו תגדיל את סיכוייכם שהמייל שתשלחו לפחות ייפתח וייקרא.

במציאות, סביר שרוב התקשורת שלכם עם המועדונים – בוודאי אלה בחו"ל – תתנהל באמצעות אימייל.

כללים בסיסיים במשלוח אימיילים

Keep It Simple. שלחו מייל פשוט, אינפורמטיבי.

אל תצטרפו לאימייל שום קובץ כבד אם לא קיבלתם אישור מוקדם על כך: לא MP3 או קליפ וידאו ואפילו לא תמונה כבדה. אין לכם מושג כמה מייל שסותם את המיילבוקס מעורר אנטגוניזם.

אימייל הכרות למועדונים לדוגמה

מאחר והספקתי להכיר אתכם, ואני יודע שבערך תוך שעה מרגע שאפרסם את הפוסט אוצף בפניות ששואלות אותי על פורמט אימייל מתאים, טרחתי וניסחתי כאן דוגמה למייל בסיסי ופשוט כזה.

נניח שאתם מנסים להרכיב תור לחודשים אפריל-מאי ללהקתכם ששמה Yellow Monkeys שסגנון המוסיקה שלה הוא Contemporary Jazz ואתם נשמעים כמו שילוב של John Coltrane  וה-Pixies

הנה מייל לדוגמא: 

Subject: Yellow Monkeys seeking show in November or December (Contemporary Jazz)

Body of Message:

Hello! We are Yellow Monkeys. We’re looking to book a show for April 20-May 5.We are a Contemporary Jazz band. We sound similar to John Coltrane Classic quartet meets The Pixies. Please listen to our music and see our videos here: [YouTube Link]

We work regularly at Jazz clubs and bring approx. 70 people to each gig.

Please check out our website: www.yellowmonkeys.com

If the above dates aren’t available, let's talk and try and find other dates available

Thanks for your time,

Barak Weiss. Yellow Monkeys

+++

החלק החמישי של המדריך האולטימטיבי לארגון תור בחו"ל יעסוק בשאלה מאוד מוכרת בחיי כל מי שניסה לקבוע לעצמו תור או אילו הופעה: מה עושים כשהמועדונים לא עונים? כרגיל, בשבוע הבא באותו היום ובאותה השעה.

חלק ראשון: תכנון מסלול התור

חלק שני: תכנון לוח הזמנים של התור

חלק שלישי: מציאת המועדונים והאולמות

חלק רביעי: יצירת קשר עם המועדונים

חלק חמישי: מה עושים כשהמועדונים לא עונים?

חלק שישי: קידום מופעים ויח"צ בחו"ל

חלק שביעי: קיצורי דרך שמאוד עוזרים בארגון תורים

Comments

  1. אני מאוד מסכים עם מה שכתבת אך יש לי שאלה מהמציאות 

    קרה לי בעבר שסגרתי כמה הופעות באירופה והציעו לי תאריכים טיפה רחוקים אחד מהשני המחשבה הייתה למלא את הרווח בעוד הופעה שתיים ובפועל זה לא הסתדר בסופו של סיפור ההוצאות על השהיה בין נגינה בפסטיבל לסגירה במועדון עלו לנו בחלק רציני מההכנסה באותה נסיעה . איך אפשר להתמודד באופן חכם עם כאלה סיטואציות והאם זה סביר או אפשרי לדעתך לבטל מבלי לשרוף את הקשר עם אותו מועדון . שתכלס אתה תשמח לחזור לשם בסיבוב הבא. איך נכון להתנהל ?

    תודה 

    אמיר

    • הי אמיר, 

      זה אכן אחת מהמכשלות המשמעותיות.

      לעניין תופעת החורים בתור הייתי אומר:
      >>תכנון זמן רב מראש. ככל שהתכנון הוא יותר זמן מראש יהיה קל יותר
      >>זום אאוט על המפה. עם מערכת הרכבות הטובה באירופה, יש לא מעט אופציות למועדונים בערים אחרות, שיוכלו למלא לכם את החורים בתור.
      >>התייעץ עם השותפים החדשים שלך. המנהלים האומנותיים של הפסטיבלים ובמידה מסוימת גם הבוקרים של המועדונים שקיבלו אתכם – הם השותפים החדשים שלכם. הם רוצים שתופיעו אצלם – וגם יש להם קשרים מקומיים. התייעץ איתם לאן שווה לפנות ואם אולי יש להם קשר ישיר למקומות הללו.
      >>אוהדים זה כוח. בדוק עם האוהדים שלך. אולי הם מכירים מועדונים שיכולים להתאים לך.
      >>יהודים זה כוח. וגם ישראלים. הייתי בודק קהילות יהודיות באזור. אולי ישמחו לקבל אותך להופעה ביתית/אחרת. אם יש "קיבוצים" ישראלים באיזור (ותמיד אפשר לאתר את זה בפורומים/רשתות חברתיות וכו') – שווה לנסות לבדוק איתם. 

      ולעניין הביטול: 
      אם הביטול ייעשה מספיק זמן מראש שיאפשר למועדון להתארגן בהתאם עם הסבר סביר והגיוני, סביר בעיני שהוא לא יסגור בפניך דלתות. 

      בהצלחה!

Speak Your Mind

*

20 − 7 =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.