איך לבקש כסף על הופעות בלי נקיפות מצפון או רגשות אשמה

אחד הדברים הקשים למוסיקאים הוא לבקש כסף על הופעות בלי להרגיש גרידיים ובלי רגשות אשמה.

בפוסט הזה אספר לכם

>> איך תשנו את התודעה וצורת החשיבה שלכם בדרך שתאפשר לכם לדרוש שכר הוגן להופעות שלכם בלי נקיפות מצפון או רגשות אשמה

>> למה אתם חייבים להאמין ב-100% במוסיקה שלכם כדי לדרוש עבורה כסף?

>> למה אתם חייבים לדרוש כסף על הופעות? (אבל לא בהתחלה)

>> ולמה זה לא משנה לאף אחד חוץ מכם כמה זמן וכסף השקעתם בהופעה?

**

היום לפנות בוקר (נכתב ב 22.7.2017) חזרתי מאוסטרבה, צ'כיה. הזמינו אותי להעביר 2 סדנאות ולהשתתף, בשני פאנלים בועידת המוסיקה והשואוקייסים Czech Music Crossroads המתקיימת ממש לפני שפסטיבל המוסיקה הענק והמטורף Colours of Ostrava מתחיל.

איך לבקש כסף על הופעות בלי נקיפות מצפות

זו הפעם השלישית שאני מגיע לועידת המוסיקה הזו, והפעם השנייה שאני מרצה בפני מוסיקאים שרוצים לקדם את הקריירה המוסיקלית שלהם.

אבל זו הפעם הראשונה שגביתי מהמארגנים כסף על ההרצאות שלי

בעבר היה לי קשה לבקש כסף על העבודה שלי – גם על הרצאות וגם על פגישות ייעוץ ועבודת קואוצ'ינג שאני עושה עם מוסיקאים.

בהתחלה הרגשתי תחושה כמעט-סליזית לבקש כסף:

באיזה זכות אני מבקש כסף כדי לעשות דברים שאני אוהב לעשות ועם אנשים שאני נהנה בחברתם??

כי האמת היא, שאני נהנה באותה המידה לייעץ למוסיקאים ולהרצות, גם אם אני לא גובה על כך כסף. (וחלקכם יודעים – אני עושה את זה בדיוק לא מעט)

אבל היום, אחרי שנים של ייעוץ עסקי ושיווקי ושל עבודה עם מוסיקאים – גם כאלה שמוכרים בכל בית, וגם כאלה בתחילת דרכם, אני יודע עד כמה הייעוץ שלי הוא איכותי ומועיל למי שאני עובד איתם, ועד כמה ההרצאות שלי משמעותיות ורלוונטיות לקידום אומנים.

היום אני יודע שהתשלום שאני גובה על שרותיי הוא אחת ההשקעות הכי נכונות והכי חכמות שמוסיקאים יכולים להשקיע בקידום הקריירה שלהם, ולכן היום הרבה יותר קל לי לדרוש את שכרי.

היום אני כל כך בטוח בערך השירותים שאני מציע, שאני ממש מרגיש רע בשביל מוסיקאים שמחליטים לוותר על שירותיי בגלל שזה יקר להם מידי. אני משוכנע שמה שאני מציע יביא להם תועלת גדולה בעתיד שחבל לי שהם עושים את הטעות הזו שלא לעבוד איתי.

ולכן היום אני כבר ממש לא מרגיש גרידי או סליזי כשאני מבקש את שכרי. כי אני יודע שבשביל הלקוחות שלי זו תהיה אחת ההשקעות הכי טובות בקריירה המוסיקלית שלהם.

אבל לא תמיד זה היה ככה

אחרי שנים של פגישות וייעוץ חינמי למוסיקאים, שגזלו ממני יותר ויותר זמן, הבנתי שאני צריך להחליט:

  • או להפסיק עם פגישות הייעוץ כי הן התחילו להיות על חשבון זמן העבודה שלי והתחילו לפגוע בהכנסה שלי
  • או להתחיל לגבות כסף על הפגישות.

אני האמנתי שהידע והניסיון שלי הם סופר-חשובים למוסיקאים ושחשוב למוסיקאים שאדם מקצוען כמוני, עם ניסיון עשיר והכשרה כמו שיש לי, ימשיך לעזור למוסיקאים לקדם את עצמם, ולא "להפקיר" את השטח לחובבנים ולשרלטנים שמנסים להתפרנס על גב המוסיקאים.

אבל אמונה זה לא מספיק

בטח לא מספיק כדי לדרוש את מה שלדעתי באמת מגיע לי. הרגשתי שאני צריך להראות קבלות. להבין מה הערך האמיתי שאני נותן למוסיקאים.

לכן התחלתי לתת שירותי ייעוץ וקואוצ'ינג למוסיקאים בסכומים נמוכים יותר, נמוכים אפילו ממה שגובים כל אותם חובבנים שמציפים את השוק.

כי לכם, מוסיקאים יקרים, זה לא צריך לשנות כמה שנים למדתי באוניברסיטה, וזה שיש לי MBA בשיווק ובמימון, וזה ששנים ניהלתי עמותות ושיש לי שנים רבות של ניסיון בתעשיית המוסיקה וקשרים רבים.

הדבר היחיד שצריך לשנות לכם הוא – האם הכסף שאתם תשקיעו בפגישות איתי יפיק לכם תועלת, וכמה תועלת

זהו. הכי אגואיסטי בעולם.

ועל סמך השאלה הזו בלבד, יהיה נכון לדרוש מכם כסף.

**

ועכשיו אליכם, מוסיקאים יקרים. כל מה שסיפרתי לכם על עצמי – רלוונטי לחלוטין אליכם ואל הדרך בה אתם צריכים לבקש כסף על הופעות שלכם:

 

1.  אתם צריכים להאמין לחלוטין שהמוסיקה שלכם היא איכותית וייחודית

לבקש כסף על הופעות אתם צריכים להאמין לחלוטין שהמוסיקה שלכם היא איכותית וייחודית

אני מכיר הרבה מוסיקאים שיש להם סימני שאלה לגבי האיכות והייחוד של המוסיקה שלהם.

מי שלא לחלוטין מאמין במה שיש לו להציע לעולם – ירגיש סליזי וגרידי כשהוא בא לבקש כסף על הופעות.

עיבדו קשה וגירמו לכך שהמוסיקה שלכם והשואו שלכם יהיה כזה שאתם תאמינו לחלוטין שהעולם יהיה קצת יותר טוב אם אתם תמשיכו להופיע.

 

2.  אל תפחדו לבקש כסף על הופעות

אל תפחדו לבקש כסף על הופעות

זכרו שאם תסכימו להופיע כל הזמן בחינם – באיזשהו שלב אתם תאלצו להפסיק עם המוסיקה ולהתרכז בעבודות אחרות.

אם אתם מאמינים באמת ובתמים שהמוסיקה שלכם היא ייחודית ואיכותית והיא תגרום שמחה לרבים שיקשיבו לה – אין לכם זכות למנוע אותה מהאנשים.

ולכן לטובת הקהל הנוכחי והעתידי שלכם, לא רק לטובתכם אתם צריכים לבקש כסף על הופעות. אחרת תאלצו לעזוב את המוסיקה והעולם יהיה קצת פחות טוב.

 

3.  שווי ההופעה שלכם = התועלת שתפיקו לקהל

לבקש כסף על הופעות שווי ההופעה שלכם = התועלת שתפיקו לקהל

לאף אחד, חוץ מכם, לא משנה כמה השקעתם בהופעה

לא משנה כמה שנים השקעתם בלימודי מוסיקה. לא משנה כמה עלה לכם הציוד. לא משנה כמה עולה לכם הדלק להגיע להופעה. לא משנה כמה אתם משלמים לנגנים שלכם.

זו תהיה טעות מצידכם לדרוש כסף ממועדון או פסטיבל לפי ההוצאות שלכם.  

כולנו אגואיסטים. גם אתם. גם הקהל. 

אתם יכולים לבקש כסף על הופעות רק לפי התועלת האמתית שאתם יודעים – לא רק מאמינים – יודעים, שהלקוחות שלכם (האוהדים או המועדונים או הפסטיבלים) יפיקו מההופעה שלכם.  

בהתחלה, לפני שיש לכם קבלות בשטח, לא תוכלו לדרוש, ובוודאי לא לקבל, את מה שאתם מאמינים שמגיע לכם.

רוצים לבקש כסף על הופעות שלכם לפי מה שמגיע לכם לדעתכם? 

תעלו את הערך בעיני הלקוחות. צרו לקהל חווייה בלתי נשכחת.

צרו הופעה שתראה מליון דולר גם מבחינת המוסיקה וגם מבחינה  ויזואלית, ככה שמי שיגיע להופעה שלכם ייצא בתחושה של

"וואו. זה ההשקעה הכי שווה של 50 ₪ שעשיתי!",

ולא בתחושה של

"עדיף היה לקנות 2 חצאי בירה ולשמוע מוסיקה ברקע."

 

בהצלחה! 

Speak Your Mind

*